Ridhuset & regler

Ridhusregler – för säkerhet och trevnad!

• Du anmäler din ankomst/utgång så att de som finns i ridhuset uppmärksammar dig innan du går in/ut
  • All ridning sker med hjälm på
  • Gå försiktigt i ridhus och på läktaren, hästar kan lätt bli skrämda om du kommer för fort.
  • Håll säkerhetsavstånd mellan ekipagen i ridhuset/ridbanan, minst en hästlängd mellan och i sidled minst 3 m.
  • Vid enskild ridning gäller följande: Vid möte – håll till höger, halt görs i mitten, skritta innanför spåret och aldrig i bredd. Ridning på spåret har företräde framför volter och diagonaler. Vid ridning i samma varv har snabbast gångart företräde på spåret.
  • Plocka alltid upp träck efter din häst i ridhuset, på ridbanan och på parkeringen. Skottkärra och grep finns innanför dörren.
  • Släck alltid ljuset och stäng porten efter dig om du är sista ekipaget kvar
  • Longering, tömkörning och hoppning är endast tillåtet om man är ensam i ridhuset. Kommer det fler som vill rida måste aktiviteten upphöra.
  • Tänk på att VEDBÄNDE är en ridskola, föregå med gott exempel! Ha alltid ett trevligt uppförande mot både hästar och människor

Priser och tider

Pris: 120 SEK/h.

Ridhustider som är lediga

Måndagar 8.00 – 15.00
Tisdagar 8.00 – 15.00
Onsdagar 8.00 – 15.00 efter kl. 20.00
Torsdagar 8.00 – 15.00 efter kl 20.30
Fredagar Hela dagen ledigt !
Lördagar 15.00 – 21.00
Söndagar 8.00 – 13.00

Vissa helger har vi andra aktiviteter kolla under ridskolans aktivitetsschema så det inte krockar!

Vill du boka ridhuset? Till hundträning, en fest eller privata ridträningar?
Kontakta Emma på ridskolan 070-552 52 89